20.06.2014

вживання української мови

Не перший раз бачу заклики вживати українську мову хоча б 1 день на тиждень. Розглянемо пильніше цей спосіб.

Мова обирається відповідно до звички. Наприклад, писати про математику або програмування мені зручніше англійською або російською. Тому що сучасна література тільки англійською і більшість старої літератури російською. Політика легше йде українською. Я думаю, не треба пояснювати чому. Тобто, людина обговорює тему тією мовою, якою обговорювала в минулому або якою обговорюють інші люди. Щоб розповсюджувати мову, потрібно послідовно займати теми і спільноти, тому що на утримання об’єкта витрачається менше сил, ніж на завоювання.

Чи можна вважати який-небудь день на тиждень темою або спільнотою? Здається, це не має сенсу. Щоправда, я вже не розрізняю дні тижня. Можливо, це у мене неправильна позиція.

Ще приклад. Твіти статей з сайту «inforesist.org» я зустрічаю тільки російською. При цьому існує українська версія. Як у тому анекдоті: «Для вас же, Козлов, сделали подземные переходы». Сила стада баранів вражає. Доводиться самому йти на сайт, перемикатися на українську і твітити. Для початку можна було б захопити цей об’єкт — твіти «Інформаційного спротиву».

Комментариев нет :

Отправить комментарий